Saturday, November 20, 2010

information melambangkan anda?

seringkali bila saya buka wall friends saya kat fakebook, saya akan baca apa yang ditulis kat petak kecik bawah profile pic. saya pun tak tahu nak guna term apa. macam2 yang ditulis. tapi bagi saya apa yang ditulis tuh melambangkan peribadi atau perasaan seseorang itu. benda ni sama jugak ngan status tapi benda ni statik lama sket kat wall and less attention from people. kalau yang jenis sokmo online, benda tu akan selalu bertukar macam superman (takde kaitan). sebagai contoh :

ini contoh ayat yang ditulis dalam petak kecik tuh. almost people ignore tapi saya kan suka melihat gelagat manusia. benda2 kecik macam ni pun menarik untuk dikongsi. maaf kepada mangsa fakebook di atas.

selalunya kalau yang berkapel tuh akan menunjukkan kesweetan mereka. auw3 sweet you. dah melalut. contoh kalau jenis yang berkapel :


ada jugak yang jenis sempoi. yang ni memang saya suka sebab menunjukkan dia ada life yang energetik. hoho.. selalunya orang yang sempoi ni tak menunjukkan masalah dia kat fakebook. contoh lagi :


nampaknya petak memang lebih baik dari belang.

untuk golongan married pulak benda yang ditulis mesti berkisar current life. mereka akan relate pasal family dorang. soo sweet. jiwang lepas kahwin adalah sangat comel. oh my dream (mata bersinar-sinar). contoh lagi :


adeh ternampak pulak married to whom. sorry kakak. hehe. adalah amat tidak sesuai jika yang sudah married meletakkan ayat syok sendiri di dalam petak tuh.

emm bagaimana pula dengan yang single?ngehehe. yang ni no comment sebab gaya penulisan mereka tidak spesifik. tapi ada jugak aritu saya terjumpa yang tulis 'bila aku nak ada pakwe ni'. wall itu tak sempat saya nak print screen sebab empunya wall dah delete. hehee.. contoh lain :


hmm.. hmm tuh macam nak cakap 'aku tak tau nak mencarut apa'. maybe kalau bercouple lepas ni mangsa di atas akan tulis 'hanya kau di hatiku sayang'. hahha.

kalau yang jenis alim pulak? saya suka tengok orang2 alim ni. boleh bagi contoh ke arah kebaikan. tak gitu? contoh lagi dan lagi :


dapat jugak manfaat and message dari mereka yang alim2 ni.

maaf ye kalau saya terprint screen wall2 anda. hanya sebagai contoh. terima kasih.


6 comments:

lo said...

kalau aku?
lmbang gapo?
hehe :P
dah bertahun2 aku ngan status statik tuh:p

Unknown said...

hahha kalu mg no comment. maybe dale kategori x spesifik kot. hehe

Chaied said...

hoho~
hye awop.. :D
sayo jupo dos blog awop~ :D

Unknown said...

follow the flow la kalu jupo gak. ngeheh

keorenan said...

ak pn behi jgk tgk info kt petok tu. petok mg pn bp kali dh tuka.

Unknown said...

ikuk aku la. mugo aku xdok kjo 2 gak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...