Sunday, December 26, 2010

konflik sabun basuh baju

saya kalau kat upm basuh baju dengan tangan. basuh sental perah dah jadi asam geram. tak heran kalau tiba2 ada muscle kat lengan ni hah. tapi kalau dah balik rumah @Kelantan tercinta, oskof la basuh dengan mesin.

kitorang kat rumah (saya+mak+ayah), basuh baju asing2. yang menjadi konflik kat sini, baju yang saya basuh TAK SEWANGI macam baju mak saya basuh. saya guna sabun macam mak saya guna. tapi hasil kurang memuaskan.

first trial saya, ialah guna sabun ni :


saya bukan nak kondem tapi memang tak wangi sabun ni. maybe fungsinya menyah kotoran je kot.

saya pun ushar2 lagi kat tepi2 mesin basuh. kot2 ada lagi sabun yang wangi macam mak saya guna. haa jumpa yang ni pulak :


tapi saya masih FAIL sebab baunya tak sama macam bau baju2 mak saya. saya syak mak saya sorok sabun basuh yang dia guna. saya pun buat muka toya g tanya mak saya pasal rahsia baju beliau yang wangi :

saya: mak mak.. mak guna sabun apa ye. baju bau semacam je?
mak: mak guna yang ada kat tepi mesin tuh jela

saya tahu mak saya tipu. saya usaha jugak cari sabun yang berkenaan.

AT LAST JUMPA!!

nampak tak kedudukannya yang macam main sorok2?

tak mungkin lah mak sorok. tapi nape Downy tuh macam elok je kat situ. dengan machonya saya habiskan setengah botol Downy tuh untuk basuh barang tiga segi dan bersegi2.

yes gua puas hati!


4 comments:

AYASAN said...

hahah.. stail deki gtue bj mok mu wangi.. :P

anah nik mahmood said...

hola xacila main susuk g2. hehe

hidayat.yusof said...

nge ngek ngek ngek!

anah nik mahmood said...

hai lame xsinggah blog aku kan kentut

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...