Friday, November 19, 2010

bila mood setandi datang mengacau mood study

esok dua paper last. bukan newspaper. ni paper final yang bakal menentukan hala tuju profesion perguruan di Malaysia. eh ape ni. ok serius. esok paper yang paling diminati ramai iaitu fizik am and consumer studies. meh saya describe satu2 pasal 2 subjek pembunuh pointer.

fizik am/general physics : benda yang paling saya benci lepas Israhell. subjek ni macam takde motif. soalan paling b****h yang pernah saya buat ialah 'kenapa kalau kita berpayung semasa hujan, kita tidak akan basah kalau berdiri secara statik. tetapi kenapa kalau kita berlari dalam hujan, kita akan terkena tempias air hujan'. what the fish in the tank of the soalan is this? dah kalau lari memang la basah. duduk diam2 konpem tak kena air. soalan macam tuh pun nak tanya. nak je jumpe Einstein cakap kat die "hai awak, awak reka rumus panjang2 gedabak pastu awak mati'. haish.. lama2 belajar benda ni rambut pun boleh jadi putih alfro macam dia.

pengajian pengguna/consumer studies: subjek ni bunyi macam cikai tapi bebelan yang terdapat di dalam nota boleh buat mulut berbuih2 macam sabun Daia. tapi subjek ni ada jugak manfaat dia sebab kita boleh tahu hak kita sebagai pengguna. subjek ni juga boleh menambahkan keberanian untuk bersuara kalau tak puas hati dengan barang yang sudah dibeli. tapi bukanlah bermaksud subjek ni ajar camne kau nak mencarut dengan penjual pulak. actually banyak je akta perlindungan pengguna. (saya tak ingat). jadi kalau rasa tak puas hati dengan penjual boleh je guna ilmu tuh untuk tuntut keadilan. sebagai contoh :

pengguna perasan bijak : apek, ari tuh saya beli biskut tiger tapi balik rumah baru saya sedar dah expiry date. saya mau mintak ganti rugi berdasarkan akta bla bla bla bla

apek yang bajet : mana besekut tuh?

pengguna perasan bijak : sudah dalam perut la apek. lagi mau tanya

apek yang bajet : lu kata sudah expali date. lagi boleh makan.

pengguna perasan bijak : saya makan sebab saya kesian sama biskut tuh. lagi lama simpan lagi expired la apek.

apek yang bajet : bolooohh

kesimpulan : makanlah beras aranab mas

dah boring2 ni saya try googling gambar2 menarik untuk diconteng sementara menunggu mood study datang. terjumpa la satu mangsa ni.


sorry ye makcik. saya ambik gambar awak untuk diconteng. prom prang pom pang guu egruudd dhrii slsur slslsehekwo maka siaplah lukisan kreatif saya menggunakan gambar mangsa di atas. ready?

10
.....

.....












tak payah countdown lah.


tak payah puji2 dalam hati. saya memang kreatif. yawww!!!

nota tangan : nak sambung packing barang walhal mood study tak datang lagi. chooo chooo trainnn

2 comments:

Nazli said...

tbe2 akoo ase takut nk blaja fizik.. hahhaha.....

Unknown said...

xpayoh takuk mugo mg final year doh. sio2 kalu repeat. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...