Saturday, March 5, 2011

paranoid, paranormal, para2 sakura

perkataan paranoid terngiang-ngiang dalam minda bersih aku. tapi aku tak tahu spesific definition word tersebut. aku sangat eager nak guna word tuh sekarang tapi takut termnya tak ngam dengan isu yang aku nak luahkan ni. erm erm dan erm


.........selepas 10 menet

jadi biar aku reka sendiri la. so aku boleh verify sendiri maksudnya. iaitu:

Perasan Punya Perasaan (3P)

3P ni always happened to me. its like paranoid (tadi cakap tak paham maksud paranoid).

perasaan 3P ni wujud bila anda berbual2 atau bercakap2 dengan member/2, pastu anda tiba2 tersalah cakap atau terkasar bahasa (sebenarnya niat awal nak bergurau). tiba2 anda terperasan membe anda tadi buat muka dan tidak menegur sapa anda seperti sebelum2 ni. secara kereta automatiknya datang satu perasaan yang membuatkan anda bermonolog:
"eh dia terasa ngan aku ke? alamak nak buat camne ni. susah la kalau gaduh. buat assaimen ngan dia. g class ngan dia. mengumpat pun ngan dia. tolong garu belakang pun dia. kutuk lecturer pun ngan dia."

TAPI..

pada hakikatnya membe tadi yang kononya terasa ngan anda sebenarnya TAK TERASA pape pun ngan anda. senang cerita anda je yang perasan dan berfikir over sangat. dipendekkan cerita Perasan Punya Perasaan.

kebaikan 3P :
  • menunjukkan anda concern lebih pasal membe2 anda. tapi bukan bermaksud anda kawan yang baik. anda cuma tak nak kehilangan membe yang bersama2 mengutuk lecturer. har3
keburukan 3P:
  • anda jadi cepat tua sebab banyak fikir.



aku tak pernah rasa 3P ngan dua2 ekor ni. eh jap pernahla. skali. hehehe

nota 3GP (Gila Perasan) : nak dibandingkan minah2 di atas dengan aku, jauh cantik n slim lagi aku. T_T


9 comments:

una luna said...

abcdefghijklmnopqrstuwxyz
I LOVE U!!!!
cant smile witHout yOUU~~huhuhaha

Anonymous said...

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzzzz
ILOVE U..cant smile without uu anahkunengggg

nizai said...

auch!
ur post look 'berseri seri' bcoz of us!
xdok mse nk pranoid2 ngn mg,
period2 ade la

nizai said...

eh.jap.skali?????
wak entri len la wei bout dat

Unknown said...

ishhh mg ni banyok songeh laaaaaa

una syg: 2bek esok jom3!

nizai said...

CISbeger mg ni!

Anonymous said...

yu said: yedop fakta mung nih anah..
hahaha..

yu said...

ooo..
gining upernye nk wat tubek name...
haha..
iter dop reti blog2 nih..
huhu..
wat fb pn mu ngn nizai r smngt ngt promote..
ade kuiz la nape la...
best la..
last2 ekgi suh aku wat blog gop ekgi..

Unknown said...

haha siye sgt ko mg. xpo2. aku hargai mg baco :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...