Tuesday, December 28, 2010

ting tong tinker

since puberty, i keep thinking why people are easily got what they want. but me? mood saya akan berbolak balik a.k.a down bila datang perasaan jelez dalam hati. tak kesahla dalam hal apa pun.

sebenarnya kita mudah melihat kelebihan orang lain tanpa kita sedar kelebihan kita sendiri. ye saya selalu terfikir macam tuh. tapi datang pulak dalam otak ni cakap 'aku ni ada kelebihan ke?'. benda2 macam ni boleh dikatakan selalu buat saya pressure. lagi pressure dari study fizik.

dia kaya. dia cantik. dia kurus. dia bijak. dia dapat laki hensem lagi kaya. dia pandai masak. who ever is 'dia' really makes me care to death. bila this thing suddenly crossing in my mind, automatically perasaan low self esteem datang. how to overcome ek?

mungkin saya ni terlalu kuat berfikir

*orang utan di atas pasti berasa bangga*

4 comments:

Hady83 said...

Memang susah la nak atasi...i pun sampai sekarang masih begitu...jarang sekali berasa yakin diri bila dengan orang...

Cuma...kena tanam dalam hati...kita ni salah bidang...pasal tu kelebihan kita orang tak nampak...kelebihan kita unik...tak sama dengan kebanyakan orang...itu pasal orang tak sedar...

Kita mesti ada kelebihan sendiri berbanding orang lain...tak banyak pun mesti ada satu...kuat berfikir pun satu kelebihan jika kena dengan bidangnya...pandai2lah ceburi bidang yang sesuai...be yourself...

Unknown said...

hmm ada betulnya. tapi bila kita kuat berfikir, pada masa yang sama kita akan meragui tentang keadilan Tuhan. kalau iman rapuh memang kita akan mudah terpesong. sebab time2 cmnilah syaitan akan mudah menggoda manusia supaya meragui Allah.

keorenan said...

"if u think too much wut u can do, u'll never do much"

just DUIT. ehhe~

kamon la baro!

Unknown said...

haha ni taim down lani. thanx geb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...